www.sanatorna.org.ua

Меню користувача

Доброго дня, Guest

Реєстрація
Забули пароль?

Логін
Пароль
Зараз онлайн
Адмінів: (0)
Користувачів: (0)
Ботів: (3)
Гостей: (5)
Всього: (8)
Список онлайн
Google BotNews
oBotForum
Yandex BotForum

Погода

Партнери


Google рекомендує

Шкільна служба новин


[ Головна | Популярні | Список ]

*АДРЕСА ДОСВІДУ - ЧЕРКАЩИНА*

Розмістив: ШСНПереглянуто: 1359
Категорія: Немає категоріїДата: 15.11.2010
 
Газета освіта

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ГРОМАДСЬКО-ПОЛІТИЧНИЙ ТИЖНЕВИК №46

Директор школи— творець дитячих душ

Саме під такою рубрикою і таким заголовком розмістив всеукраїнський громадсько-політичний тижневик "ОСВІТА"  розмістив матеріали про директора нашої школи.

Сергій Михайлович Жиденко — директор Золотоніської загальноосвітньої санаторної школи — інтернату І — ІІІ ступенів Черкаської обласної ради, відмінник освіти України

  Працівники Головного управління освіти і науки Черкась­кої облдержадміністрації продовжують на сторінках "Освіти" медіа-переклик районів області з метою виявлення і розповсюдження новинок, знахідок, відкриттів у організації навчального процесу, співпраці з районною владою, узагаль­ненні передового досвіду. У наступному номері вирушаємо до славетної Кам'янки. А сьогодні, — глобальною темою: особистість директора, — дискусію продовжує Золотоноша.

Ранок починається зі сходу сонця, дитинство — з мами, а школа починається з директора. Саме від нього залежить те, яким буде життя учнів і вчителів, чи бу­дуть спокійно почуватися батьки. А якщо це директор за покликом серця, педагог "від Бога", тоді його школа має велике і щасливе майбутнє. Саме до таких педа­гогів належить Сергій Михайло­вич Жиденко. Він розпочинав свою педагогічну діяльність у 1984 році вихователем у Золо­тоніській загальноосвітній сана­торній школі-інтернаті, потім очолив міську профспілку вчи­телів міста, був директором міської школи №6, а коли у 2003 році запропонували очолити школу-інтернат, зрозумів: відмо­витись не зможе, бо саме тут, у інтернаті, він набирався досвіду, формувався як педагог, тут зали­шилася часточка його душі. Отож, повернувся і ні разу про це не пошкодував.

Уранці на подвір'ї школи-інтернату надзвичайно тихо. Чути тільки, як поволі шепочуться про щось дерева, весною заводять свої пісні галасливі птахи, час від часу стукають каструлями працівники кухні. Ще мить — і шкільне подвір'я враз оживе дзвінкими дитячими голосами. Саме в таку пору приходить до школи її директор Сергій Михай­лович Жиденко. Починається но­вий день, турботи про дітей, про їх сьогоднішнє і майбутнє. За ті сім з половиною років, відколи Сергій Михайлович очолив ко­лектив Золотоніської загально­освітньої санаторної школи- інтернату І-ІІІ ступенів , школа має багато здобутків.

У 2010 році заклад був відзна­чений пам'ятною відзнакою "Імідж освіти Черкащини" ХV об­ласної педагогічної виставки "Освіта Черкащини" за успіхи у популяризації творчих здобутків педагогічних працівників області на Міжнародних і Всеукраїнських виставках. Це вже не перше виз­нання навчального закладу на Всеукраїнському рівні за останні кілька років. Подібні нагороди є результатом плідної праці усього педагогічного та учнівського ко­лективу школи-інтернату.

Школа — переможець Всеук­раїнського конкурсу захисту су­часної моделі навчального закла­ду "Школа сприяння здоров'ю" 2003 р.

Школа — переможець Всеук­раїнської акції "Живи, книго!" 2003 р.

Школа — лауреат обласного конкурсу "Школа року — 2005"

Школа — лауреат Всеук­раїнського конкурсу "100 кращих шкіл України 2006" у номінації "Школа здоров'я".

Школа — дипломант ХІ та ХІІ Міжнародних виставок "Сучасна освіта в Україні" 2008 та 2009р.

У 2007 році Сергій Михайлович став переможцем Всеук­раїнського конкурсу "100 кращих директорів шкіл України" в номінаціі "Стратегія та розвиток навчального закладу".

А почалося все у 2003 році, ко­ли , очоливши санаторну школу- інтернат, Сергій Михайлович ра­зом з колективом педагогів-однодумців вирішив створити у на­вчальному закладі такі умови, за яких діти, які не можуть похвали­тися міцним здоров'ям ( а таких зараз немало), могли б розвива­ти свої здібності. Мова йшла не лише про створення матеріаль­них умов, повноцінне харчування і фізіотерапевтичні процедури. Малося на увазі створення особ­ливої атмосфери, у якій кожна дитина почувалася б комфортно, могла б розкрити свої здібності і таланти. Саме тоді і виникла мо­дель школи сприяння здоров'ю. За кілька років по тому санаторна школа-інтернат увійшла до Євро­пейської мережі шкіл сприяння здоров'ю.

Минуло трохи часу — і працівники закладу зрозуміли, що не помилилися із вибором стратегії його розвитку. Імена дітей почали звучати на міських та обласних конкурсах, а в по­ведінці хлопчиків та дівчаток з'явилося більше впевненості, в очах з'явився якийсь особливий, невідомий їм раніше блиск.

Сергій Михайлович, ставлячи на перше місце інтереси дітей, постійно пам'ятає, що вони люб­лять подарунки та дива. Тому і на­магається їх дивувати. З його ініціативи виготовили значки з гербом школи і Грамоти та Подя­ки з фото своїх, інтернатівських, дітей та школи. Отримати таку відзнаку для учнів — справжня пе­ремога. На день Святого Миколая кожен хлопчик та дівчинка знахо­дить під подушкою подарунок. А скільки сюрпризів чекає школярів напередодні Новорічних свят! Спробуйте запитати у маленьких вихованців школи-інтернату, чи вірять вони в диво, і почуєте у відповідь: "Звісно, віримо". А хіба може бути інакше, адже саме тут, у стінах улюбленої школи, діти відчувають себе центром Всесвіту. Сергій Михайлович впевнений, що школа, насампе­ред, є виховним середовищем. Якщо в ній навчають авторитарні

вчителі, дитина вчиться бути слух­няною і, можливо, отримає знан­ня, але вона навчиться й нещи­рості. І навпаки, якщо в школі створено атмосферу прийняття, пошуку творчих підходів до кожної особистості (дитини, учителя, об­слуговуючих працівників, членів адміністрації), з такої школи ко­жен винесе найкращі уроки свого життя.

Сергій Михайлович перекона­ний, що директор школи — це вчитель, і він є чудовим педаго­гом, майстром своєї справи. Пам’ятаючи слова В. Сухомлинсько- го "Директор — це перш за все педагог. І педагог першоклас­ний. Якщо ви хочете бути хоро­шим директором, намагайтесь насамперед стати гарним педа­гогом, гарним вихователем дітей", Сергій Михайлович постійно вдосконалює свій педа­гогічний професіоналізм. На його думку, вчитель повинен сам весь час навчатися, ніколи не зупиня­тися на досягнутому. Тому і не уявляє свою роботу без новинок фахової літератури та періодики, без комп'ютера та Інтернету.

Щоденно директору доводить­ся працювати над вирішенням питань фінансування навчально­го закладу. Лише за останні роки було зроблено капітальний ре­монт дахів навчального та спаль­ного корпусів, капітальний ре­монт харчоблоку, замінено віконні блоки спального корпусу, побудовано сучасну мінікотельню, зроблено очистку системи каналізації та водопостачання. Фізіотерапевтичний кабінет шко­ли-інтернату обладнаний суча­сним обладнанням, якому може позаздрити навіть міська лікарня. До послуг учнів — інгаляторій, УВЧ-лікування, тубус-кварц, кардіограф, лікування кисневими пінками, заняття лікувальною

фізкультурою у сучасних кабіне­тах, обладнаних новітніми трена­жерами. Класи і спальні облад­нані сучасними меблями. На пер­ший погляд може здатися, що все це дуже просто, але на­справді за цим стоїть наполегли­ва праця без відпустки і вихідних, постійний пошук новинок сучас­ної техніки, обладнання.

Сергій Михайлович перекона­ний, що директор школи — це не тільки педагог. Він повинен бути умілим менеджером. Успішне впровадження цілого ряду про­ектів, благодійних аукціонів дитя­чих робіт, співпраця з різними бла­годійними фондами ("Ділові жінки України", "Спорт для всіх", "Україна — дітям", "Щира турбота", бла­годійний фонд журналу "Единственная") дає можливість вирішува­ти додатково цілий ряд соціально- побутових проблем. Результатом такої співпраці лише в цьому на­вчальному році стала участь вихо­ванців закладу у Міжнародному фестивалі майстрів клаптикового шиття, у проекті Олександра Пономарьова "Стоголос-2010", відпо­чинок дітей у оздоровчому таборі "Аврора".

Кожен ранок директора почи­нається з того, що він обходить територію школи, заглядаючи в кожен її куточок, щоб відчути, чим вона дихає, і самому вдихнути цілющих пахощів вічнозелених насаджень, адже санаторна школа-інтернат розташована на те­риторії площею понад 7,6 га, якій присвоєно статус дендро­логічного парку за колекцію різноманітних унікальних рослин. Серед буйної рослинності хова­ються 49-річні будівлі, які не вра­жають своєю новизною чи су­часністю. Вони потребують капітального ремонту та рекон­струкції. Та створення затишку і краси і підтримання ідеальної чи­стоти в кожному куточку (чи то в класі, чи в спальнях та кімнатах відпочинку гуртожитку, чи на подвір'ї) — беззаперечна вимога як до працівників школи, так і до вихованців. Естетичний вигляд виховує гарні смаки, милує око і душу. В найближчих планах — до 50-річчя школи відновити квітни­ки і посадити 250 кущів троянд.

Сьогодні у школі-інтернаті на­вчається 260 хлопчиків і дівчаток. Всі вони дуже різні: одних вабить математика, інших — література, одні люблять футбол, інші — те­атр, хтось пише вірші, інший — співає. Педагогічний колектив закладу переконаний: не буває бездарних дітей. Кожна дитина — це талант, який потрібно роз­вивати. Як керівник, Сергій Ми­хайлович завжди намагається бути в центрі всіх мистецьких подій, які відбуваються в школі, підтримує юних артистів, які вис­тупають на досить високому рівні: їздять з концертами до шефів на підприємство "Черкасиводоканал", вони є перемож­цями Міжнародних фестивалів "Запали мрію", "Чорнобаївські зорепади", обласного фестива­лю "Духовні скарби Черкащини".

Педагогічний колектив працює за принципом "Від творчого учи­теля — до творчого учня". Не дивно, що учні звертаються до вчителів зі своїми ідеями. Відмо­вити дітям, які вірять тобі, дирек­тор не може та, мабуть, і не має права. А чому б і ні? Якщо треба, директор може і потанцювати, і заспівати, і одягнути костюм Діда Мороза чи Святого Миколая або спортивну форму, щоб разом з учнями пограти у футбол, волей­бол чи настільний теніс. Вихов­ний вплив таких заходів надзви­чайний. Бачили б ви очі школярів, коли директор вийшов до них у костюмі Діда Мороза! Їх захвату і радості не було меж. А коли біля новорічної ялинки Сергій Михай­лович заспівав дуетом із учени­цею, діти переконалися: дирек­тор може все.

Сьогодні школа-інтернат пи­шається тим, що має такого чу­дового директора. Він по- справжньому любить, знає і вміє... Любить — школу, дітей, життя, спорт; знає — методи, підходи, технології навчання та виховання; вміє — організувати, розказати, пояснити, навчити, запалити ідеєю. Він володіє од­ним із найбільших благ — мудрістю. Мета життя Сергія Ми­хайловича — жити, творити, ро­бити добро. Красою розуму він викликає захоплення, а красою душі змушує поважати. Він не­зламний духом, сильний волею, наполегливий працею. Такими ж сильними, щирими і наполегли­вими він хоче бачити своїх учнів. І вони такими і є, бо у школі їм по­дарували надію на успіх. їх ди­ректор вірить у них і зробить усе, щоб дитинство стало найдивовижнішою казкою.

Ольга СІДЄЛЬНІКОВА,

Заступник директора з навчально-виховної роботи Золотоніської загально­освітньої санаторної школи-

інтернату І-ІІІ ступенів.

м.Золотоноша,

Черкаська обл.


За матеріалами : http://www.tyzhnevyk-osvita.net

Коментарі

Логін
Коментар
Підтвердження коду безпеки
Код безпеки
Введіть код




Сторінку згенеровано за 0.039 секунд
Немає наповнення для цього блоку
Немає наповнення для цього блоку