www.sanatorna.org.ua

Меню користувача

Доброго дня, Guest

Реєстрація
Забули пароль?

Логін
Пароль
Зараз онлайн
Адмінів: (0)
Користувачів: (0)
Ботів: (1)
Гостей: (2)
Всього: (3)
Список онлайн
oBotForum

Погода

Партнери


Google рекомендує

Лікування та оздоровлення

Відеоролик про здоров'язбережувальні технології у початковій школі можна переглянути за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=BUlpWdeC3t0&feature=youtu.be

Відеоролик про роботу психологічної служби можна переглянути за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=10cMcKCRLQs

ПОКАЗАННЯ ТА ПРОТИКАЗАННЯ ДЛЯ НАПРАВЛЕННЯ ДІТЕЙ ДО ЗОЛОТОНІСЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ САНАТОРНОЇ ШКОЛИ-ІНТЕРНАТУ

Показання:
- Різні форми респіраторних алергозів (алергійний ларингіт, трахеїт та ін.) в період ремісії.
- Бронхіальна астма легкого або середнього ступеня в період стійкої ремісії.
- Рецидивний або астматичний бронхіт у період ремісії.
- Стан після операції з приводу хронічних неспецифічних захворювань легенів ( не раніше 6 місяців після операції), відсутність дихальної недостатності і активності запального процесу в бронхах і легенях.
- Хронічна пневмонія, вроджені пороки розвитку бронхів і легенів при відсутності дихальної або легенево-серцевої недостатності, а також ознак загострення хронічного запального процесу

Протипоказання:
- Наявність ознак загострення запального процесу в бронхолегеневій системі.
- Наявність дихальної або легенево-серцевої недостатності.
- Бронхіальна астма в тяжкій формі з частими нападами, нападний період бронхіальної астми.

СТРУКТУРА ДИТЯЧОЇ ПАТОЛОГІЇ ЗА НОЗОЛОГІЧНИМИ ФОРМАМИ

Рецедивуючі бронхіти111
ЧДХ143
Респіраторні алергози3
Бронхіальна астма5
Імунодиференційовані стани32
Вроджена патологія легенів2


Результати оздоровлення за 2008/2009 навчальний рік
193 дитини рішенням медико-педагогічного консиліуму залишені на повторний курс оздоровлення на наступний навчальний рік.
72 дітей (28 %) переведені до інших загальноосвітніх шкіл з повним одужанням.


ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ – ЦЕ ПАНАЦЕЯ ВІД УСІХ БІД.
Колектив школи підтримує ідею О.А.Захаренка: “Я за те, щоб і вчителі приймали клятву Гіпократа, користуючись постулатом: ні за яких обставин не нашкодити здоров’ю дітей”.
У 2006 р. школа стала Лауреатом Всеукраїнського конкурсу “100 кращих шкіл України” у номінації “Школа сприяння здоров’ю”. Першим і найголовнішим завданням у роботі педагогів нашої школи є захист, збереження і розвиток здоров’я учнів. Реалізація цього завдання ґрунтується на розумінні педагогічним колективом здоров’я людини як стану повного фізичного, психічного, соціального благополуччя, а не просто відсутність хвороби чи фізичних дефектів. Саме на створення педагогічних та медичних умов підвищення ефективності виховання здорового способу життя серед школярів спрямована робота в таких напрямках:
- валеологізація навчального процесу;
- медична діагностика;
- медико – оздоровчі заходи;
- санітарно – гігієнічна просвіта.
Вся робота педагогічного та медичного колективу спрямована на навчання і виховання гармонійно розвиненої та здорової особистості.
Для розвитку учнів обладнанні кабінети, спортивні майданчики, кабінети ЛФК, тренажерна та спортивна зали. Відповідно до вимог створені сучасні медичні кабінети фізіотерапії, масажу, фітобар.
Велику увагу медпрацівники приділяють фізіотерапії, лікуванню травами. У наші школі є дендропарк ( площа 7,5 га ), де можна назбирати не лише лікарських трав, але й грибів. Вихователі школи організовують для дітей прогулянки парком. У кожного класу є свої улюблені дерева, свої галявини для відпочинку. «Підійди до дерева і доторкнись до нього – ти відчуєш себе частинкою Всесвіту», - вчать своїх вихованців педагоги.. Діти вітаються з деревами, квітами, білочками, які живуть у шкільному дендропарку.

Лікувально – відновлювальна робота ведеться в трьох напрямках:
- лікування і реабілітація основного захворювання:
- терапія загальних відхилень;
- лікування основного захворювання, що вимагає медикаментозного лікування та фізіогідрокліматотерапії, спеціальної лікувальної гімнастики, застосування апаратури.


Діти із задоволенням відвідують заняття лікувальної фізкультури, спортивні секції.
Велика увага приділяється формуванню здорового способу життя учнів.
Ми ставимо собі за ціль не лише навчити грамоти, математики чи хімії, а й виробити здатність думати, що ні суспільству, ні своїй сім’ї не потрібні хворі люди, а значить закласти фундамент майбутнього здорового способу життя.
У школі постійно працює клуб «Здоров’я», де учням розкривається вплив шкідливих звичок на організм дитини. Постійними є зустрічі з лікарями різних спеціальностей.
Сучасна соціально-психологічна криза суспільства загострила низку психологічних проблем у взаєминах між людьми на рівні людина – людина, людина - соціальна група, людина – суспільство. Як свідчать соціологічні дослідження, статистичні дані, це приводить до росту алкоголізації населення, наркоманії, підліткової залежності, проявів суіцидальної поведінки, агресивності, знецінення родинно-сімейного виховання. Якраз соціально-психологічно служба покликана допомагати дитині знайти сили життя, створити для цього повноцінні умови її фізичного, психічного, духовного розвитку і саморозвитку.
У школі-інтернаті велику уваги приділяють розвитку комунікативних навичок: формуванню особистісних якостей дітей, їх почуттів, емоцій. У своїй практиці психолог використовує інтерактивні методи колективного впливу на поведінку дитини.
Основним предметом роботи психолога є внутрішній світ дитини, а основними завданнями - допомога їй в створенні гармонії внутрішнього світу, в розвитку можливостей щодо самореалізації.
Щасливою може бути та людина, яка живе у мирі сама з собою. Ці почуття переносяться на взаємних з іншими, з оточуючим світом.
Найбільшу увагу психолог приділяє спілкуванню, бо спілкування – одна з найголовніших складових психічного здоров’я, саме в спілкуванні формуються позитивні якості та почуття особистості.

Індивідуальна та групова психокорекційна діяльність психолога спрямована на формування позитивного клімату в колективі, створення бадьорого настрою, здорового емоційного збудження, вміння вирішувати конфліктні ситуації, аналізувати власну поведінка та поведінку оточуючих.
Безумовно, важливим чинником зміцнення здоров’я є гарний настрій, позитивні емоції, тому основна проблема, над якою працює соціально-психологічна служба – створення позитивної “Я-концепції” особистості школяра. У школі чимало дітей із проблемних сімей. Такі діти не можуть вдома поділитися своїми проблемами з батьками. Тому для кожної дитини завжди відкриті двері кабінету шкільного психолога. Задушевні індивідуальні бесіди, групові тренінги, тестування, анкетування, аналіз дитячого мікроклімату, ”скринька довіри” сприяють моральному здоров’ю учнів.

Наш навчальний заклад є одним із унікальних. Санаторних шкіл такого типу в Україні лише дві. Одна - у Криму (в Лівадії), а друга – у нас в Золотоноші.
Здоров’я людини залежить від багатьох чинників. Вчені дослідили, що на 10% здоров’я залежить від системи охорони здоров’я, на 20% - від спадковості, на 20% від стану довкілля, і аж на 50% здоров’я залежить від умов життя та праці, від ставлення людини до свого здоров’я.
Для здоров’я потрібні чотири умови: фізичні навантаження, повноцінне харчування, загартування та час і вміння відпочивати. Тому весь педагогічний колектив, медичний та обслуговуючий персонал школи працює над створенням відповідних умов навчання, виховання та оздоровлення дітей. Однією із головних умов збереження здоров’я є чисте повітря. А йому сприяють унікальні дендрологічні насадження на території школи, що отримали статус державного заповідника. Вічно зелені дерева на території, чистота, затишок і світло в усіх приміщеннях та дотримання режиму праці, відпочинку та оздоровчих процедур сприяють високій працездатності учнів.
Людина є частиною природи, тому в її житті, як і в природі, все повинно відбуватися ритмічно: сон, гігієнічні процедури, фізичні вправи, споживання їжі, праця. Неправильно побудований режим дня або часті ломки його шкідливо відбиваються на здоров’ї, на працездатності дитини, що приводить до хронічної перевтоми, в’ялості, апатії, нервовості. Переважна частина дітей в школі перебуває цілодобово. Тому особлива увага приділяється дотриманню дітьми правильного режиму дня. А це передбачає обов’язкову ранкову гімнастику, повноцінне п’ятиразове збалансоване харчування, що цілий рік містить повний спектр вітамінів. За харчуванням дітей суворо стежать лікарі та дієтична сестра.

В режим дня входять обов’язкові оздоровчі процедури, а саме: різноманітні інгаляції, електрофарези, масажі, аромотерапія, заняття лікувальною фізкультурою у відповідно обладнаних приміщеннях. У вересні 2007 року у школі облаштували фітобар, де діти отримують лікувальні кисневі пінки.

Щоб діти не перевтомлювалися під час навчальних занять та самопідготовки, вчителі та вихователі проводять фізкультхвилинки, уроки “Здоров’я”. В післяурочний час вихованці школи мають змогу цікаво і змістовно проводити дозвілля, що сприяє моральному та духовному здоров’ю дитини. Так, у нас працюють найрізноманітніші гуртки: хореографічний, вокальний, художньої кераміки, декоративно-прикладного мистецтва, комп’ютерний, спортивний. Обладнані кімнати для відпочинку, для психологічного розвантаження, для перегляду телепередач. Є спеціальна кімната, де можна просто пограти в настільний теніс, потренуватися в тренажерному залі.
Однією із умов збереження здоров’я є уникнення шкідливих звичок. Тож в розклад шкільних предметів введено курс “Основи здорового способу життя”.
В шкільному парламенті активно діє центр “Здоров’я”, який веде пропаганду здорового способу життя серед учнів нашої школи, висвітлює актуальні питання на сторінках учнівської газети “Сузір’я”, виступає з агітбригадами, проводить різні акції типу “Не спали своє життя”.
Безумовно, важливим чинником зміцнення здоров’я є гарний настрій, позитивні емоції, тому основна проблема, над якою працює соціально-психологічна служба – створення позитивної “Я-концепції” особистості школяра. В школі чимало дітей із проблемних сімей. Такі діти не можуть вдома поділитися своїми проблемами з батьками. Тому для кожної дитини завжди відкриті двері кабінету шкільного психолога. Задушевні індивідуальні бесіди, групові тренінги, тестування, анкетування, аналіз дитячого мікроклімату, ”скринька довіри”, сприяють моральному здоров’ю учнів.

У нашій школі використовуються передові методи оздоровлення дітей. Одним із них є ароматерапія.
Ароматерапія – це комплекс лікувально-профілактичних процедур із використанням натуральних рослинних ефірних олій (чайного дерева, шавлії, анісу, ялиці, лимону, м’яти).
Ароматерапія є реальним захистом від бактерій і вірусів, що забруднюють навколишнє середовище і одним із найважливіших методів профілактики лікування і захворювань. Сеанси ароматерапії проводяться у спеціальній кімнаті, в якій повітря насичене парами ефірних олій.
Під час вдихання ароматичних олій проводяться сеанси релаксації, релаксаційно-дихальна гімнастика, аутогенні тренування, що підвищують стійкість до стресу і розширюють психологічні резерви дітей. Особлива увага під час ароматерапії приділяється музичному супроводу, адже музика теж має здатність лікувати. Сеанси ароматерапії проводяться восени та навесні, ними охоплено 100 % учнів. Після проведення сеансів ароматерапії кількість респіраторних захворювань у дітей зменшується, у багатьох випадках нормалізується психоемоційний стан дітей, підвищується апетит.
Фізіотерапія – один із головних методів лікування дітей. Для цього обладнано ціле фізіотерапевтичне відділення, у якому є кабінети для проведення інгаляцій, лікувального електрофорезу, світлолікування, УВЧ –терапії, дарсонвалізації та ультразвукової терапії. Особливо діти полюбляють проведення інгаляцій, для яких використовуються лікарські засоби:для лікування загострень хвороб антисептики, антибіотики, фітонциди, луги та фітотерапевтичні засоби. Такими методами фізіотерапевтичного лікування як інгаляції та тубус-кварц охоплюються всі учні школи.

Масаж – це один із підрозділів медичної служби. Для допомоги дітям обладнаний масажний кабінет, який відповідає всім санітарно-гігієнічним вимогам. Тут надаються лікувальні послуги учням з бронхіальною астмою, рецидивними бронхітами з астматичним компонентами, а також супутніми патологіями, а саме: сколіози, сколіотичні осанки, деформація грудної клітки, ДЦП та гостра патологія м’язово-кіскової системи організму. Згідно встановлених діагнозів розроблений графік проходження масажу учнями школи, а також виконується масаж у терміновому плані учням з гострими патологіями.

Лікувальна фізкультура – найголовніший засіб лікування дітей. Медична сестра ЛФК працює за спеціально складеним планом. На початку року вона ознайомлюється зі станом здоров’я дітей, виявляє серед них тих, що мають хронічні захворювання, або перенесли хворобу. Потім розділяє школярів на дві групи. Перша група – ті, хто виконують усі фізичні вправи; друга – ті, кому протипоказані деякі види рухової діяльності. Також проводяться індивідуальні заняття при частих хронічних бронхітах, при ДЦП, при плоскостопості, при сколіотичній осанці. Для проведення ЛФК обладнаний спеціальний кабінет, в якому є все необхідне для занять курсом лікувальної фізкультури охоплюються всі діти школи-інтернату.

Особлива увага у нашій школі приділяється правильній організації харчування дітей., яке повинне забезпечити оптимальну потребу дитячого організму у визначених кількостях і співвідношеннях білків, жирів, вуглеводів, мінеральних солей, вітамінів, води тощо. У меню використовуються продукти, які мають антиоксидантну, сорбентно зв’язуючу дію, зокрема такі, як свіжі ягоди, фрукти, овочі, різні види круп, м’ясні, рибні та молочні продукти. На виконання програми Міністерства охорони здоров’я України щодо забезпечення організму дитини йодом у нашій школі проводиться:
- використання йодованої солі для приготування страв;
- вживання морської капусти, морепродуктів;
- продукти, які містять йод (хурма).
В НАШІЙ ШКОЛІ Є ВСЕ НЕОБХІДНЕ ДЛЯ ПОВНОЦІННОГО ОЗДОРОВЛЕННЯ ДІТЕЙ.
Сторінку згенеровано за 0.054 секунд
Немає наповнення для цього блоку
Немає наповнення для цього блоку